Konsument ansvar....

På senaste tiden har jag läst (och delat) mycke artiklar o bloggar mm om vad det är för skit vi stoppar i oss, och även hur kläd företag och annat förgiftar vår planet.. Jag försöker hålla mig informerad och uppdaterad så att jag kan påverka vad vi äter och framförallt Keilon... Sen är det ju så att efterfrågan styr marknaden så då vill man ju inte efterfråga det som inte är bra.

För er som inte har koll på ämnet kommer här en sammanfattning, håll i er nu.....

Socker vet ju alla är vitt gift, men sötningsmedel är som för många bekant ännu värre. Vad ni kanske där emot inte visste är att det är gjort av bajs, jo, det är sant.
Bananer vet vi ju sedan länge att det är dåligt. De besprutas så mycket så att de som arbetar med bananer blir förgiftade och givetvis försvinner inte så mycket gift innan vi stoppar dem i munnen och mumsar i oss kemikalierna. Nu visar det sig att äpple är lika illa. Även ekologiska äpplen innehåller flera av kemikalierna även om du skalar dem. Så ät inte äpple heller.
Cacao är ju besprutat det med och det håller ändå på att ta slut så det är lika bra att vi vänjer oss av med det. Kaffe ska vi inte ens prata o men det dricker jag ändå inte. Cocacola är det ju ingen som tror är nyttigt men att du skulle kunna blästra din rostiga cykel med det och få den skinande fin visste du kanske inte.
Kolhydrater är dåligt. Människan är inte gjord för att äta gluten. Vitt bröd gör oss svullna tjocka och uppsvällda.
Det bästa är om man kan undvika mejeriprodukter. Det botar snarkning och det ena med det andra och du slipper alla konstiga hormoner som finns i.
Majs tillför kroppen absolut INGENTING förutom kemikalierna och sockret som använts för att få den att bli tuggbar och smaka majs efter den genmodifierats så mycket att den blivit hård som sten.
Mc donalds kyckling innehåller inte kyckling och falukorv innehåller inte ens korv...inte ens så lite kött att det är korv. Men vad gör det? kött ska man ju ändå inte äta. Det är dåligt för klimatet, taskigt mot djuren och dåligt för kroppen.
Smör är bra säger vissa men dödar dig enligt andra. Båda parterna är överens om att margarin är kemiskt skit som är värdelöst.
Vatten ska du absolut inte köpa på flaska för stora företag pumpar ut vattnet från fattiga länder så de inte har något vatten kvar, sedan säljs det dyrt till oss med pengar. Men kranvattnet är inte heller bra. Det innehåller titt som tätt avföring och är mer förorenat än vi kan tänka oss. De föroreningarna kommer för övrigt från de stora klädföretagen som färgar våra kläder med giftiga kemikalier som sedan dels sitter kvar i kläderna vi har på oss och dels släpps ut i vattnet. Och fortsätter släppas ut allt eftersom vi tvättar våra kläder.

Just det, ris ska man inte ge till barn. det är giftigt. och absolut inte ris produkter som används till mjölk allergiska barn. inte majs produkterna som finns heller för dom är behandlade på samma sätt som övrig majs, och innehåller som sagt ingen näring alls. Barnmat innehåller massor med dåliga och förbjudna gifter men bara lite.....

Miljö vänliga glödlampor innehåller quicksilver vilket inte låter så miljövänligt i mina öron men vad vet jag....om du tappar den och den går sönder ska du hellst inte gå in i rummet på minst 24 timmar. Men detta ämnet hittas ju också i riset också så vad spelar det för roll?

Den längsta listan jag sett i mitt liv, över företag, stora som små ska bojkottas för de använder palm olja som förstör både planeten och våra kroppar.

Fair trade är bra men tyvärr en bluff.

Behöver jag ens skriva om pälsarna? Jag tror alla vet var de kommer från och hur de blir jackor osv...

Så tänk på detta när ni går och handlar nästa gång! Ta ditt ansvar som konsument!
Och ser ni något som är ätbart så snälla hör av er till mig för jag vet ingenting som inte är svartlistat längre.....
 

kopierar in några av länkarna här:

http://www.mindbodygreen.com/0-7471/why-ill-never-eat-margarine-or-buttery-spreads-again.html
 

Kommentera här: