Snutte plutte

I går när vi var ute slängde Keilon sin snuttefilt ( a.k.a kossan) över bord...
Han försökte berätta det för oss men ärligt talat lyssnade vi inte och när vi fattade vad som hänt var det för sent. Jag gick tillbaka och letade men hittade den inte. Vi har en till exakt likadan (han använder båda lika mycket) så det var ingen större skada sked men det är ju ändå irriterande.

Till poängen... I dag när vi gick ut såg jag en man gå bärandes på kossan. Mannen såg lite förvirrad ut så jag tänkte automatiskt att han letade efter ägaren haha, Jag blev så förvånad så jag tänkte inte utan pekade rakt ut med hela armen som ett barn och sa till Henke "där är ju Keilons snutte". 1 en sekund tänkte jag gå fram till mannen och säga typ "här är vi", men så blev det väldigt uppenbart att kossan har hittat en ny ägare som älskar honom lika mycket som den förra. Så vi gick snällt förbi och hoppades att inte Keilon skulle se det (han lyssnar uppenbarligen inte på oss heller för han missade det hela).
Jag blev så varm i hjärtat och det får mig fortfarande att le :)

Kommentera här: