uppdrag "sova gott"...

Igår var meningen att vi skulle sova tidigt. För vi var galet trötta båda två. Keilon va med trött men det betyder ju inte tvunget att han vill sova.

Hur som helst så somnade vi runt halv tolv tidenvilket är godkänt för att vara vi.
En timme senare vaknar vi av att keilon får en hostattack som väcker honom och han kommer springandes in till oss. Eftersom vi nu verkligen ville ha en god nattsömn så bestämde jag mig för att gå och hämta keilons kudde så vi kunde få ha våra i fred.
När jag kommer in i hans rum trampar jag i något blött. Min första tanke är att han har dreglat på golvet när han hostade haha.
På vägen ut trampar jag i det igen och blir lite orolig över hur mycke dregel det där måste vara egentligen. Jag tänder lampan och ser en pöl på glvet och att det droppar från taket...suck...

Keilon är vid detta laget redan upprörd över att inte hela familjen är samlad i sovrummet så att han kan sparka på oss båda samtidigt. Jag inser att detta kommer bli lite av ett projekt så jag visar honom vattnet på golvet och i taket. Detta gör honom helt lyrisk och han pratar oavbrutet om det i två timmar.

Jag sprang upp till grannen som inte hade något vatten på sitt golv...han skulle ringa någon nästkommande dag sa han. Det kändes ju inte helt bra. Vi fick tag i hyresvären som kom med några gubbar som kollade på det hela och stängde av vattnet i huset bredvid för det var tydligen där det kom ifrån.

Vid tre hade alla gått och keilon hade äntligen lugnat ner sig och vi kunde sova några timmar.

Det droppar inte vatten längre men vad vi vet är läckan inte fixad så det är lite oklart vad som händer...

Kommentera här: